Online Ticket
Seminari e conferenze
  • Mercoledì 9 Ottobre 2019
  • 12:00 - 13:00
  • Memo
  • Italy Arena - Pad. A5
  • Wolfgang Georg Arlt Fondatore e direttore di COTRI China Outbound Tourism Research Institute

Il mercato del turismo outbound Cinese è in continua crescita, ma si sta anche sviluppando un numero crescente di segmenti di mercato con esigenze e aspettative specifiche. Dopo la prima ondata di viaggiatori cinesi alla ricerca di visite guidate e di shopping round-trips, la seconda ondata è alla ricerca di esperienze e vuole immergersi nella cultura locale, anche se solo per un breve periodo di tempo. LaCustomisation(personalizzazione) è la parola chiave del mercato Cinese per il 2019 e, le visite guidate a tema verso nuove destinazioni, diventano sempre più importanti. La presentazione metterà in risalto i principali nuovi sviluppi dei prossimi anni, sulla base del CTT China Tourism Training di COTRI e della Polytechnic University di HongKong.

About COTRI

COTRI China Outbound Tourism Research Institute is the world’s leading independent research institute for consulting, research, information, training, and quality assessment relating to the Chinese outbound tourism market. COTRI was established in 2004 by its director Prof. Dr. Wolfgang Georg Arlt FRGS FRAS, a sinologist and professor in international tourism management with more than 40 years of practical and academic experience in Chinese tourism. COTRI’s main goal is to enable private companies and public institutions all over the world to offer successfully high quality travel, tourism, and leisure services for Chinese visitors according to their specific expectations and demands. For more than 15 years, COTRI has worked for multiple governments, companies, and international organisations on every continent, and is a source of information for international and Chinese media including CNN, BBC, Bloomberg, The Economist, The Financial Times, South China Morning Post, China Daily, and many more.

*è prevista la traduzione simultanea